Szkoła Podstawowa nr 16 w Elblągu w ramach projektu „Ekopracownia – zielone serce szkoły” dofinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w formie dotacji, w kwocie 50,000 zł, realizowała następujące zadania:
22.05.25 Uczniowie klasy 2a uczestniczyli w zajęciach poświęconych życiu pszczół. Dzieci z dużym zainteresowaniem poznawały budowę pszczoły, cykl jej rozwoju – od jaja aż po dorosłego osobnika – oraz role, jakie pełnią poszczególne pszczoły w ulu, w tym królowa, robotnice i trutnie. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się również, jak długo żyją pszczoły, jakie mają codzienne obowiązki, jak powstaje miód i jakie są jego rodzaje. Rozmawialiśmy także o znaczeniu pszczół dla przyrody i ludzi oraz o tym, co każdy z nas może zrobić, by pomóc im przetrwać – np. sadzenie roślin miododajnych, unikanie stosowania chemikaliów w ogrodzie czy budowanie domków dla owadów.
Zajęcia były nie tylko pouczające, ale i inspirujące, dzięki pomocom dydaktycznym z naszej #Ekopracowni. Dzieci chętnie dzieliły się swoimi spostrzeżeniami, zadawały pytania i aktywnie uczestniczyły w rozmowie. To spotkanie z pewnością zwiększyło świadomość uczniów na temat roli pszczół i zachęciło ich do dbania o środowisko naturalne. W zajęciach uczestniczyło 25 uczniów.
11.03.25 Budowa układu wydalniczego, nerki oraz nefronu- prace uczniów klasy 7a.
10.03.25 W naszej Ekopracowni na lekcji przyrody odbyła się lekcja otwarta dla klasy 3a. Uczniowie klasy 4d prezentując swoje plakaty edukacyjne uświadamiali młodszych uczniów jak należy prawidłowo dbać o układ pokarmowy, krwionośny, oddechowy, nerwowy, ruchu oraz jak należy dbać o swoje ciało w okresie dojrzewania. Nasze cele zostały zrealizowane.
04.03.25 Przygotowania plakatów edukacyjnych klasy 4c do lekcji otwartej dla młodszych koleżanek i kolegów z klas 1-3
28.02.25 Lilia wodna, jasnota biała, ziarna pyłku oraz przekrój ziemniaka ... Obserwacja mikroskopowa preparatów trwałych w klasie 5d
28.02.25 Budowa układu wydalniczego, przekrój modelu nerki oraz budowa i funcjonowanie nefronu - praca projektowa z biologii uczniów klasy 7c.
28.02.25 Kręgowce zmiennocieplne - plakaty edukacyjne jako przegląd ryb, płazów i gadów w klasie 6d.
25.02.25 "Jak powstałem" - wykorzystanie modelu dydaktycznego prezentującego rozwój dziecka w łonie matki na lekcji przyrody w klasach IV.
25.02.25 Koniuszek korzenia, przekrój podłużny łodygi dyni, liść rozmarynu, komórki kaktusa z kryształkami soli i inne preparaty trwałe jako obserwacje mikroskopowe na lekcji biologii w klasie 5a w Ekopracowni
19.02.25 Poznajemy płazy w klasach VI. Przebieg rozwoju żaby trawnej z wykorzystaniem pomocy dydaktycznej w Ekopracowni.
17.02.25 Budowa i działanie układu wydalniczego w klasach VII z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych w naszej Ekopracowni.
20.01.25 Obserwacje mikroskopowe tkanek roślinnych w klasie 5c w Ekopracowni.
20.11.24 Pierwsze obserwacje mikroskopowe preparatów trwałych w klasie 4a w Ekopracowni.
19.11.24 Modele układu pokarmowego w klasach 7 w ramach utrwalenia wiadomości z biologii.
18.11.24 Pierwsze obserwacje mikroskopowe preparatów trwałych w klasie 4d w Ekopracowni.

