Cookie Control - Nasza strona wykorzystuje ciasteczka (coockies) do przechowywania niektórych informacji na Twoim komputerze.
[Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować ciasteczka, i nie widzieć więcej tego komunikatu.
Zastosowanie Map Rozwiązywania Problemów w nauczaniu matematyki na II etapie kształcenia.
Zastosowanie Map Rozwiązywania Problemów w nauczaniu matematyki na II etapie kształcenia
Innowacja polega na wprowadzeniu Map Rozwiązywania Problemów (ang. PSM) jako narzędzia w nauczaniu matematyki na II etapie kształcenia. Program innowacji jest przeznaczony zarówno dla uczniów zdolnych, jak i mających trudności w nauce matematyki. Wprowadzenie Map Rozwiązywania Problemów ma na celu dostarczenie uczniom wsparcia i pomocy w postaci narzędzia, które umożliwi im zaplanowanie strategii rozwiązywania zadań matematycznych. Strategii wystarczająco ogólnych, aby można było zastosować je od pracy z różnorodnymi zagadnieniami z dziedziny matematyki. W miarę stosowania w/w narzędzi uczniowie coraz lepiej będą sobie radzili nawet ze skomplikowanymi zadaniami. Ponieważ mapy rozwiązywania problemów rozbijają zadania matematyczne na mniejsze części, z którymi łatwiej sobie poradzić, uczniowie mogą skupić swoją uwagę na rozwiązaniu pewnej części zadania i nie są przytłoczeni koniecznością zmierzenia się z całym zadaniem na raz. Każdy sposób, który ma szansę zachęcić uczniów do uczenia się matematyki, do podejmowania prób samodzielnego zmierzenia się z problemami matematycznymi jest wart uwagi. Jeżeli uczniowie na poziomie szkoły podstawowej przekonają się, że matematyka nie musi być trudna, zaprocentuje to lepszymi wynikami ich pracy teraz oraz na dalszych etapach kształcenia.